| Autor: | POLLI, Kaljo | Dateering: | 1964 | Tehnika: | õli lõuendil | Liik: | portree | Mõõtmed (cm): | 91 x 73 | ETMM Kogu: | Maalikogu | Asukoht: | Tallinna Linnateater | Museaali number: | ETMM 7131 ML93 | Kujutatud isikud: | ESKOLA, Olev | Kirjeldus: | 3/4 portreemaal näitleja Olev Eskolast, keda Polli kujutab istumas raudrüü taustal. Ajal, mil maal valmis, oli Eskola Draamateatri näitleja ning raudrüü võib olla vihje mõnele näitleja märgilise tähendusega rollile. Maali ilmestavad tumedad kontuurjooned ning läbiv hallikassinine koloriit. | Tekst: | Liisi Aibel, 2013 | Fotograaf: | Stepaško, Stanislav | Algse faili nimi: | EDA6280 |
|
|
| Autor: | LOIK, Valerian | Pealkiri: | Olev Eskola markii de Posa rollis F. Schilleri „Don Carloses” | Dateering: | | Tehnika: | õli ja tempera lõuendil | Liik: | karakterportree | Mõõtmed (cm): | 102 x 77 | Mõõtmed raami ja/või paspartuuga: | 106 x 81 | ETMM Kogu: | Maalikogu | Asukoht: | ETMM maalikogu | Museaali number: | ETMM 10780 ML177 | Kujutatud isikud: | ESKOLA, Olev | Seotud sündmus või koht: | Eesti Draamateater | Kirjeldus: | Loiki loodud karakterportree kujutab näitleja Olev Eskolat markii Rodrigo de Posa rollis 1958. aastal Draamateatris esietendunud Schilleri „Don Carloses” (lavastaja Leo Kalmet). Näidendi tegevus leiab aset 16. sajandi Hispaania õukonnas ning Eskola kannab ajastutruud kostüümi. Tema laubal kaardub keigarilokk, mis erinevalt näitleja näoilmest, annab edasi de Posa uljaspäist olemust. | Tekst: | Liisi Aibel, 2013 | Fotograaf: | Stepaško, Stanislav | Algse faili nimi: | DSC2273 |
|
|
| Autor: | ESKOLA, Ants | Pealkiri: | Olev Eskola papa Kiire rollis O. Lutsu „Kevades„ või „Suves„ | Dateering: | 1954 (5 | Tehnika: | õli vineeril | Liik: | karakterportree | Mõõtmed (cm): | 33, 5 x 21 | ETMM Kogu: | Maalikogu | Asukoht: | ETMM maalikogu | Museaali number: | ETMM 10780 ML178 | Kujutatud isikud: | ESKOLA, Olev | Seotud sündmus või koht: | Eesti Draamateater | Kirjeldus: | Eesti näitleja Olev Eskola pisiformaadis karakterportree papa Kiirena Oskar Lutsu „Kevades” või „Suves”. Kunstnik on rõhutanud Lutsu tegelase olulisemaid karakteristikuid – dändilikkust ja uhkust selle üle, kes ta on. Püsti aetud lõuaga pea, teatraalselt ülesse tõstetud kulmud ja kelmikalt sätitud vuntsid annavad edasi papa Kiire olemust. Muideks, Olev Eskola oli varasemalt teatrilaval mänginud ka papa Kiire poega Jorh Aadniel Kiirt Lutsu ja Andres Särevi „Kevades” (1937), „Suves” (1937) ja „Tootsi pulmas” (1938). | Tekst: | Liisi Aibel, 2013 | Fotograaf: | Stepaško, Stanislav | Algse faili nimi: | DSC2755 |
|
|