Sõjajärgses, üha deklareerivamaks muutuvas teatriajas suutis Priit Põldroos truppi innustada sisemisele kirkusele parimate valikutega sõjatemaatika valdkonnas.
„Vallutusretk“ Mõtteulatuselt oli „Vallutusretk“ teistest lavastustest üle. Selle proovid olid näitlejaile sündmuseks ja avastuseks. V. Panso | „Päevad ja ööd“ Me ei mänginud sõjakoledusi, vaid inimesi, kellel oli ülim tarve õnnele, armastusele, hingepuhtusele. E. Liiger |
„Põrgupõhja uus vanapagan“ Siinne suur ei tohi jääda elu pisikeste tõdede varju. P. Põldroos Lavastuse mõttepuänti nägi Põldroos finaalis, kui Jürka pärast kõige hävingut lahkus ainsa elukesega – kassipojaga üksi oma teed. V. Panso | „Seltsidaam“ oli mängurõõmus, leidlik ja ülemeeliku fantaasiaga lavastus Põldroosilt. |
Likvideeritud Estonia draamatrupi ületoomisel 1949. a määrati peanäitejuhiks Ants Lauter, lavastaja kohale tuli Andres Särev. Situatsiooni nimetas Põldroos kahe erineva trupi sunnitud kooseluks. 1951. a tunnistati Lauter võimude poolt kosmopoliidiks ja sunniti pealinna teatrielust lahkuma. |
Publiku tõid teatrisse Andres Särevi maa- ja rannarahva olustikutruud lavastused.